Neden evde tedavi

Birçok hastalıkta, fizik tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımları uzun süreli tedavi süreçlerini beraberinde getirmektedir. Hastalığın, hastane koşullarında uygulanması gereken tıbbi tedavisinin ardından, hali hazırda başlamış olan rehabilitasyon süreci yine hastane ortamında yada evde devam edebilir.

Nörolojik hastalıklar ve ortopedik problemlerin bir çoğu uzun soluklu rehabilitasyon programları sonunda iyileşme göstermektedir. Hastalar, çeşitli nedenlerle bu tedavilerinin geri kalan kısmını evde devam ettirmek isteyebilmektedir:

• Formal hastane ortamından sıkılma
  • Transfer ve refakatçı problemleri
  • SGK yatılı tedavi süre kısıtlamaları
  • Hastane enfeksiyon riski
  • Kişisel hijyen
  • Tedavi zamanını kendi belirleme
  • Yeni durumuyla ev ortamına tekrar uyum sağlamak
  • Fizyoterapist ile birebir çalışma isteği

Şahsi kanaatim de, eğer kişinin hastanede yatmasını gerektirecek ciddi sağlık riskleri ortadan kalktıysa, evde birebir çalışmanın hasta açısından daha verimli olduğu yönündedir. Böylece kişi tedavi zamanı dışındaki vakitlerde sosyal ilişkilerine ve kendine vakit ayırabilir, hastane psikolojisinden uzaklaşmış olur. Varsa iş ve meşguliyetlerini sürdürebilir. Ayrıca, ev ortamında çalışırken, kendi başına daha bağımsız olması için gerekli adaptasyonların belirlenmesi ve uygulanması daha kolaydır.

Yaşlılarda ise, genelde hastane – ev transferleri sıkıntı yaratmaktadır. Bağışıklık sistemleri zayıf olduğundan, mevsimsel salgınlara yakalanma yada transfer sırasında düşme gibi riskler içermektedir. Evde tedavide ise, alıştığı ortamda ve günlük ritüellerini bozmadan rehabilitasyonuna devam edebilir.